Telefonförsäljare, jag är inte ett litet barn!


Hur kommer det sig att varje gång en telefonförsäljare ringer så säger dom med en gullegull röst som om dom skulle prata med en liten bebis utan hjärnceller:


"Hej, har du mamma eller pappa hemma??"


Jag är faktiskt inte ett litet barn, det var längesen jag var det och man behöver väl inte ha en basröst för att man är vuxen?? För då kommer jag ju aldrig bli vuxen, har alltid haft en ljus röst, men den är mörkare än vad den var då jag gick på högstadiet i alla fall... Hade så himla ljus röst då jag gick på högstadiet att jag blev kallad för mimmi och helium haha... Men liksom hellre en ljus röst än en rosslig och mörk basröst när man är tjej... Förresten så gillar jag inte heller att man säger har du mamma eller pappa hemma? Alla barn har faktiskt inte en mamma och en pappa och det är något som jag tycker att telefonförsäljare bör tänka på... Man tar det alltid för givet att alla barn har både en mamma och en pappa, men så är inte fallet har man tyvärr fått lära sig med tiden, man kanske inte ens har något utav detta... Man kan ju istället fråga efter en vuxen person som bor i hushållet...

I alla fall, till alla er telefonförsäljare där ute: Jag är inget litet barn! Och snälla, ring inte på mobiltelefoner och gör reklam... Man orkar inte med era försäljningssamtal när man sitter på sin dyrbara lunchrast eller är ute med vänner och ni vägrar att lägga på! Och jag hatar när ni ringer och väcker en då man tar en liten siesta, det är störande och tydligen hjälper det inte att skriva upp sig på nix.nu, samtalen fortsätter att strömma in ändå!

//Dino


Har lust att slänga luren i väggen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0