Ronald McDonalds Hus

Man har nog inte alltid tänkt på dom små bössorna vid kassorna på McDonalds där man kan slänga ner sin växel för att hjälpa familjer med sjuka barn så att dom får bo tillsammans eller nära sina barn... Man slänger ner sin växel där ibland precis som man gör i andra bössor, men man tänker inte riktigt efter vart pengarna går...

För någon månad sedan satt jag och min vän Lucy på McDonalds i Moraberg och jag började läsa informationen som spelades upp inne på restaurangen och vi tyckte att det lät riktigt bra det dom gör för dessa familjer... Då fanns inte en tanke på att detta skulle kunna hjälpa någon i min närhet...

Jag vill nu ge ett stort tack till Ronald McDonalds barnfond som öppnat dessa Ronalds McDonalds hus, idag finns det 4 sådana runt om i Sverige och ett 5:e håller på att byggas i Uppsala... Tack vare dessa hem så har nu min lillebror och hans fru fått ett rum med gångavstånd från deras små prinsessor som ligger i kuvös på Sahlgrenska i Göteborg... Det har varit riktigt jobbigt för David och Hedda som bor här i Södertälje och nu är i en främmande stad utan några släktingar som stöd med sina små bebisar liggandes i kuvöser, tack vare Ronald McDonalds hus kan dom nu få bo tillräckligt nära sjukhuset och försöka att finna en vardag utanför sjukhuset trots att dom spenderar den allra största tiden hos bebisarna... Även om det dom går igenom fortfarande är väldigt psykiskt påfrestande så har dom nu fått en liten hjälpande hand på vägen och ett boende där dom får stanna så länge det behövs...

Jag tänker då aldrig gå förbi en sådan bössa igen utan att skänka min växel och jag tänker även att skänka pengar till deras barnfond, det dom gör för dessa familjer är oerhört fint... Dom hjälper familjer som går igenom det värsta som kan tänkas, att ha ett sjukt barn, i detta fall är det två små sötnosar...

Än en gång, ett stort tack till Ronald McDonald barnfond för det ni gör för människor som hamnar i dessa svåra situationer... Om ni bara visste hur mycket ni betyder...

//Dino


http://www.ronaldmcdonaldhus.se/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0