Idrottsdag...

Idag hade vi idrottsdag med våra elever på mellan- och högstadiet, var en jobbig och lååång dag... Vi hade i alla fall tur med vädret, visst var det lite kallt, men det regnade i alla fall inte... Abonnerade bussar gjorde det lätt för oss att allihop ta oss till Södertälje IP där eleverna klassvis fick gå runt arenan och utföra olika grenar i mindre grupper om 4... Vi höll på med grenarna fram till 11.20 då det var lunch på arenan i form av korv och bröd, samt en dricka och äpple + ketchup och senap till korvarna... Eleverna tyckte att det var jättegott, själv är jag inte så säker på om det var det, blev i alla fall inte mätt...

12.30 kom dom abonnerade bussarna tillbaka och ställde sig precis utanför grinden och vi åkte alla tillbaka till skolan för ett avslut i klassrummet, men där var ju inte dagen slut för oss lärare då vi hade måndagskonferens... kl 16.00 så var arbetsdagen äntligen slut, timmarna var dom samma som vilken måndag som helst, men alla var ändå extra trötta... Trött, sliten, hungrig och iförd mjukiskläder så åkte jag ner mot stan för att äta på Bacino... Var så hungrig att jag inte orkade bry mig om vad jag hade på mig, inte riktigt min stil att vistas ute i mjukis byxor och en stor munktröja, men idag fick det duga... Är i alla fall mätt och belåten nu även om det inte var en så variationsrik måltid med tanke på att jag åt exakt samma sak igår kväll när jag var på Bacino med Carina...

//Dino


Är det gott så är det och då går det att äta ett par dagar i rad...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0