Fattoush...

Världens godaste sallad heter fattoush, den slår grekisk sallad, bondsallad, sallad nicoise, ja den slår helt enkelt alla sallader... Den slår även taboule som jag faktiskt inte gillar så värst mycket om jag ska vara ärlig trots att taboule och fattoush har samma "ursprung" haha... Fattoush är en sallad som innehåller friterat, krispigt, tunt orientaliskt bröd... Så himla gott med det krispiga brödet som förvandlar salladen till fattoush, men brödet har man självklart inte ner i salladen förrän det är dags att äta det, annars blir det bara degigt... Mmm, så gott, detta har varit min favorit sallad sen dag ett... 

//Dino



Salladen innan den förvandlats till fatoush...


Det friterade brödet som skall förvandla salladen till fatoush...


Och så ser det ut, eller njaaa, inte längre...
Nu är det söndertuggat och ligger i min mage =)





Kommentarer
Postat av: MAH

Hey klanka inte ner på tabouleh! :)

2010-09-05 @ 03:56:30
Postat av: lusse

love love love love.....

2010-09-05 @ 12:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0