Arga damen...

Nu måste jag skriva ett snabbt inlägg om den arga damen som körde på mig bakifrån på parkeringen... När jag backade ut från min p-ruta så var inte den arga damen där... Jag kan förstå att det är stressigt på den parkeringen och folk vill ha en plats att parkera på, men man får faktiskt ta det lite lugnt, det är ingen rallybana direkt... Jag har nästan backat ut och så kommer hon i hög fart och tutar, jag hör att hon tutar, stannar och lägger i ettan för att köra framåt, men sen kommer den där lilla, lilla knuffen efter någon sekund eftersom att hon inte bromsar...

I alla fall, jag kliver ur bilen bara för att titta, var smått irriterad för att hon inte stannade och körde på mig, men var helt lugn... Kvinnan däremot springer ut ur sin bil och skriker:


"I hur många år har du haft körkort? jag har ett barn, jag har ett barn!"

"Jag har företräde"


Liksom jaha, vad ska jag göra åt saken, du har kört på mig oavsett om du har ett barn eller inte och även om du har haft körkort i fler år än vad jag har haft så har du fortfarande kört på mig... Även om man har företräde så ger det inte någon rätten att köra på en bil som redan står där, du har nog missförstått det här med företräde arga damen... Dessutom ser jag att hela fronten på hennes bil är trasig sen innan, fanns inget på marken där hennes lilla krock hade skett, kanske hade någon liten smurf kommit och sopat bort allting innan vi ens hann kliva ur bilarna?? Nej, ingen smurf hade sopat bort plastbitarna från hennes skrothög utan man kunde tydligt se att det var en gammal skada, vilket även en person som kände henne kunde berätta för mig efter att hon gått... Hennes bil var skadad sedan innan och nu försöker hon utnyttja situationen och göra ett litet försäkringsbedrägeri för att få en ny front till sin vita skrothög... Min bil har faktiskt inte en enda skråma och jag blir så himla irriterad på att hon nu passar på att försöka få sig en ny front när det faktiskt var hon som körde på mig och skadan på hennes bil var gammal... Åååh vad jag hatar folk som utnyttjar systemet oavsett vem dom trampar på, dom bryr sig liksom inte om andra människor som dom drar med sig ner i fallet...

En annan rolig sak var den att den största skadan på hennes front dessutom låg på helt fel sida av bilen och varför det var på det viset ville hon inte svara på utan undvek frågan och visst höll hon med om att skadan var gammal... Jag förstår inte riktigt vad hon vill få ut av situationen, får ta ett snack med mitt försäkringsbolag imorn, orkar inte bli anklagad för något jag inte gjort... Dessutom ville hon gå iväg och slängde bara sina uppgifter till min syster då jag pratade i telefon med polisen utan att ens visa sitt körkort till mig, för hon hade så himla bråttom, jo tack, att hon hade bråttom hade vi redan förstått eftersom att det blev som det blev...Aja, we live in a sick world...

//Dino


Den arga damens skruttiga bil, den största skadan ligger på helt fel
sida av bilen och inga bitar på marken... Så irriterande...Jag såg aldrig
när någon kom och sopade bort hennes billiga plast från asfalten?

Min bil hade inte en enda skråma, försäkringsbedrägeri på hög grad...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0