The karate kid (2010)

Härlig film faktiskt.. En hel del påminner om The karate kid (1984) och resterande filmer som hörde till den "filmserien", speciellt då det kom till den nya tränaren (Jackie Chan) som jag tycker påminde en hel del om Mr Miyagi.. Denna var dock mer komisk emellanåt tillskillnad från den från 1984 som var mer seriös hela tiden..

2010 - kunde dock även den vara riktigt sorglig och seriös så att det kändes ända ner i halsgropen ibland och för den som vet hur jobbigt det är att förlora en familjemedlem så var det väldigt svårt att hålla tårarna inne vid en viss scen.. Men man lättade som sagt upp stämningen med komedin då och då.. Måste dock säga att The karate kid från 1984 med Ralph Macchio och de andra filmerna som gjordes efter det med samma huvudperson ändå var bättre för min del om jag måste välja mellan dessa då det var klassiker som man växt upp med, även om denna var bra kunde jag däremot känna att alldeles för mycket var ett direkt replikat från den klassiska karate kid och inte tillräckligt många nya idéer.. Dessutom så tyckte jag ju att "Daniel San" var riktigt snygg när jag var en lillskit..

//Dino









Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha, vad söt du va! :)

2010-08-12 @ 11:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0