Kaffe, ett måste i vuxenvärlden?

Kaffe, kaffe, kaffe.. Drycken som dricks överallt i vuxenvärlden och det ska tydligen inte vara vilket kaffe som helst heller.. Alla är besatta av kaffe och klarar sig inte utan den där lilla extra sparken i baken som kaffe tydligen ger en och inte nöjer man sig heller med vilket kaffe som helst, alla har sin egen favorit..

  • Espresso
  • Americano
  • Caffe con panna
  • Caffe latte
  • Cappucino
  • Café au lait
  • Caffe freddo
  • Iced latte
  • Caffe mocha
  • Café choko

Listan kan göras hur lång som helst och jag vet ärligt talat inte skillnaden mellan de olika kaffe sorterna, det enda jag vet enligt min ärliga mening är att kaffe måste vara bland de äckligaste drycker som någon någonsin kommit på och ändå har det en sådan slagkraft.. Finns nog ingen dryck som säljer lika bra som kaffe i alla dess skepnader.. De flesta i vuxenvärlden dricker kaffe och jag har fått höra det så ofantligt måååånga gånger:

"Har du inte börjat dricka kaffe än?"
"Vi ger dig två månader här hos oss och du kommer att börja dricka kaffe du med."
"När du blir äldre så kommer du att börja dricka kaffe."


Detta är bara några av de kommentarer man fått höra från omgivningen för att man inte dricker kaffe, men dom där två månaderna på en arbetsplats som någon nämnde, dom blev 7 år tills jag slutade vikariera på arbetsplatsen då jag var klar med studierna och gissa vad?? Jag dricker fortfarande inte kaffe.. Och jag vet inte hur mycket äldre jag ska behöva bli för att börja med tramset, jag är 26 år och har fortfarande inte börjat dricka kaffe och jag lär nog aldrig göra det, varför ska jag dricka något jag inte tycker om.. Jag har klarat mig alldeles utmärkt utan energin från kaffet, så jag förstår inte de personer som enbart verkar dricka kaffe för att bli piggare.. Det finns faktiskt vissa som bara dricker kaffe av just den anledning, att piggna till..

Jag är en del av vuxenvärlden, men jag behöver inte dricka kaffe för det.. :)

Det finns inget som säger att man måste dricka kaffe för att bli vuxen och på måndag börjar jag på min nya arbetsplats, hihi, kanske chockar jag dom när jag kommer dit med mitt chokladpulver precis som på alla andra arbetsplatser.. Kaffe får man ju på arbetsplatsen, men choklad ingår inte.. Hmm, snacka om särbehandling, varför inte bjuda på cigaretter och snus för den nikotinsugna också :P

//Dino

café latte
Vänninans café latte, ser gott ut, men det är inget för mig...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0