Flyttgumman Dino...

Fick leka flyttgubbe eller flyttgumma igår på jobbet.. På måndag börjar alla elever skolan och i mitt klassrum så fattades det tyvärr bänkar och stolar till ungefär hälften av eleverna..

In i lastkajen och ta vagnen, sen var det bara att springa fram och tillbaka igenom hela skolan med bänkar och stolar.. Tyvärr så fanns dom extra bänkarna längst bort i andra änden av skolan, medans mitt klassrum ligger längst bort åt andra hållet, inte så lätt att hålla upp dörrar och köra bänkar och stolar på en och samma gång.. Efter att ha sprungit fram och tillbaka så fattades det fortfarande några bänkar, då kommer en annan ung lärare som heter Madde och säger till mig att hon har flera extra bänkar i sitt klassrum, tog dom sista inne hos henne.. Synd att jag inte visste om det innan eftersom att hennes klassrum låg mycket närmre.. Aja, nu är det i alla fall klart i klassrummet, synd bara att det är 4 olika sorters bänkar därinne..

Jag är heller inte världens starkaste människa, arm muskler har jag nästan inga.. Kan inte ens göra armhävningar och har aldrig kunnat göra det, men fick lyfta bänkarna upp och ner på vagnen alldeles själv.. Kan säga det att jag har ordentlig träningsvärk i biceps och axlar idag.. Haha, men det känns lite skönt samtidigt, känns som om jag har tränat för en gångs skull, utan att ens behöva tänka på det..

Hittade även två toarullar i en utav bänkarna, hmm.. Undrar om dom tänkte göra ett hyss innan sommarlovet, men fegade ur sen?? Eller så tillhörde bänken kanske någon som var väääldiiigt förkyld, jag tror dock på alternativ nummer ett..

Aja, nu är det bara att invänta eleverna som kommer på måndag..

//Dino




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0