Dom små änderna har blivit STORA!

Dom små fjuniga änderna som flyttade in i dammen som ligger mellan Ica Maxi och COOP tillsammans med sin lilla mamma har blivit jättestora och fina.. Igår när jag gick förbi så sprang dom alla fram till mig när jag gick där och dom pep allihopa i kör, dom ville nog ha mat.. Hade ingenting med mig, men lovade dom att ta med mig lite bröd nästa gång.. Idag så gick jag iaf dit, men inga änder, dom var väl ute på upptäcktsfärd.. När dom kommer hem till dammen igen så finns det lite bröd som dom kan kalasa på..

//Dino




Dom små änderna har blivit så stora och fina
och dom sprang fram så fort dom såg mig...


Dom ville ha något gott att äta..


Dom alla pep så sött och stirrade på mig,
men jag hade tyvärr inget med mig att bjuda på..



Smått besvikna änder eftersom att dom inte fick sig något gott,
men jag lovade att komma tillbaka med lite bröd..



Idag gick vi förbi med lite bröd, men då var inte änderna där,
dom får äta det när dom är hemma igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0