Bussremsan...

Köpte ju en bussremsa i morse för att åka kommunalt upp till Sthlm, betalade mina 180 kr, fick remsan och jag trodde att allt var frid och fröjd.. Tog bussen där min syster mötte mig och klev på, inga problem.. Hoppade på tåget tillsammans med syrran och mina två kusiner som skulle göra henne sällskap där och åkte hela vägen upp till Sthlm, inga problem.. Gick runt och shoppade, träffade sedan Lucy och Carro och skiljdes åt från min syster och kusinerna som planerat, lunchade och shoppade ännu mer.. Sen var det dags att åka hem, då frågar min kompis Lucy mig: "Varför har du en röd färg i kanten på din remsa" Jag: "Det är väl så dom nya remsorna ser ut?"..

Jag som inte åker kommunalt så ofta nu när jag inte längre studerar har ju inte någon direkt koll på hur en bussremsa ska se ut, la märke till den röda randen när jag köpte remsan, men tänkte inte mer på det.. Sedan läser jag på resman, 110 kr, REDUCERAT PRIS! fastän jag betalat 180 kr.. Fröjden var över..

Blev förbannad och arg och av någon konstig anledning så hade jag tydligen kvar kvittot på den köpta remsan i min plånbok där vi dubbelkollade att jag hade betalat fullt pris och det hade jag.. Väldigt olikt mig att spara på kvitton, men tur det den här gången, ska kanske ta och göra det till en vana.. Vi bestämde oss i alla fall för att jag skulle ta och åka hem på remsan då vi hade ont om tid och jag klarade mig faktiskt hela vägen hem utan att varken busschaufför eller någon annan reagerade på detta..

Min syster mötte upp mig vid bussen och vi gick till Ica Maxi och berättade vad som hade hänt och visade även upp kvittot.. Tjejen som jobbade i kassan var en riktigt trevlig sådan och hon gav mig en helt ny bussremsa.. Det var ju tur att inte några kontrollanter var på plats både på väg upp till Sthlm då jag var alldeles ovetande om att jag åkte på reducerad biljett och på vägen tillbaka då jag visste om misstaget, men bestämde mig för att lösa problemet senare.. Aja, allting löser ju sig i slutändan.. Hmm.. Och min resa, ja den var ju alldeles gratis med tanke på att jag fick en helt ny remsa, kanske får åka tåg igen snart =)

//Dino



Min nya remsa..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0